Loděnice
VEM disponuje mnohaletými zkušenostmi ve výrobě lodních motoru a je nositelem všech důležitých certifikátů a povoleních jejich lodních klasifikačných orgánů. Jsme výrobci a dodáváme motory a generátory pro všechny klasifikované lodní typy. Naše široké spektrum a doménou začínajících od hlavních pohonných jednotek s váhou převyšující 200 tun, až po širokou škálu různých pomocných pohonů. K nabízeným možnostem a součástí dodávek jsou pak také hřídele, dieselové a palubní síťové generátory, pohony lodních šroubu a samozřejmostí jsou i příčné naváděcí pohony a různé čerpadlové motory.
VEM specialistou pro lodní pohony v možném dodáním jak pro NN taktéž pro VN
VEM-Asynchronní točivé stroje dimenzované na horní nízko-napěťové a středně-napěťovém rozmezí jsou všestraně využívané jako diverzní palubní jednotky a složí také v mnoha případech jako různé pomocné pohony.
VEM pohonné systémy našli své využití v mnoha různých pracovných plavidlech coby hlavních pohonů čerpadel pro sací a bagrové pracovní lodě vč. gigantických zaoceánských ropných tankerů.
Rozsah výkonu: | 500 – 5.000 kW |
Rozsah napětí: | 400 – 11.000 V |
Frekvence: | 50 Hz, 60 Hz nebo pro provoz přes FM |
Rozsah otáček: | 500 – 1800 min⁻¹ |
Počet pólů: | 4- až 12-pólové |
Způsob chlazení: | IC 8A1 W7 a IC 01 |
VEM Speciální pohon
VEM lodní generátory
VEM-Generátory jsou v provedení plně-pólové popř. Schenkelpolmaschinen se svařeným domkem tzv. "svařencem" a bezkartáčového buzení.
Pohony jsou vybavené dle potřeb zákazníka jako jsou např. různá digitální regulátory a patřičným monitorigem. Použitá ložiska jsou u malých výkonů převážně valivá, ale také použita jsou i klužná převážně u přírubového provedení. U generátorů vyšších výkonnů se jako ložiska využívají tzv. stojanová vč. komplexního olejového zásobovacího systému.
Rozsah výkonu: | 500 kVA – 30.000 kVA |
Rozsah napětí: | 400 V – 11.000 V |
Rozsah otáček: | 500 – 1.800 min⁻¹ |
Počet pólů: | 4- až 14-polig |
Způsob chlazení: | IC 8A1W7 |
VEM Generátor
VEM hřídelové generátory
Rozsah napětí: | 400 – 6.600 V |
Rozsah frekvence: | 7 – 20 Hz (přes FM) |
Rozsah otáček: | 40 – 200 min⁻¹ |
Rozsah výkonu: | 500 kVA / 500 kW – 7.500 kVA / 7.500 kW |
Počet pólů: | 16-pólové (24-pólové na základě poptávky) |
VEM Hřídelový generátor
VEM typová řada Trustrových a příčné proudových menévrovacích motorů
Insbesondere bei diesen Spezialschiffen können die Leistungen dieser Bow- bzw. Sternthruster-Antriebe bis zu 5 MW betragen.
Rozsah napětí: | 400 V – 11.000 V |
Rozsah výkonu: | 500 – 5.000 kW |
Rozsah otáček: | 900 – 1.800 min⁻¹ |
Počet pólů: | 4-, 6- nebo 8-pólové |
Stupeň krytí: | IP 54, IP 23 |
VEM Thruster- popř. příčný kormidlový pohon
VEM Combi Drive pohonné jednotky
Der Combi Drive ist das Ergebnis der kompakten Bauform von POD-Antrieben und der robusten Technik von Standardantrieben.
Vorteile des Antriebskonzeptes:
- Extrem kompakte Anlage mit integriertem Antriebsmotor
- Minimierung der Installationskosten auf der Werft
- Erhöhter Wirkungsgrad durch Wegfall des Oberwassergetriebes
- Externe Prüfung auf Prüfstand vor dem Einbau möglich
- Antrieb auf der Anlage ist frei zugänglich
Rozsah napětí: | 675 V |
Rozsah výkonu: | 2.750 – 3.300 kW |
Rozsah otáček: | 750 ... 800 min⁻¹ |
Počet pólů: | 8-pólové |
Stupeň krytí: | IP 54 |
VEM Combi Drive pohon
VEM hlavní hnací asynchronní motorové jednotky
Große langsam laufende Asynchronmotoren werden immer häufiger als Antrieb für moderne dieselelektrische Schiffe verwendet.
Diese Motoren können entweder für den Betrieb am Mittelspannungsumrichter oder mit bis zu 4 separaten Wicklungssystemen für NS-Umrichter auch im höheren Leistungsbereich ausgelegt werden.
Mögliche Antriebsvarianten:
- direkter Antrieb (DOL)
- Anlauf über Softstarter bis zu höchsten Leistungen
- Betrieb am PMW-Umrichter mit zum Teil mehreren Wicklungssystemen
- Kombination von direktem und geregeltem Antrieb (Tandem)
Spannungsbereich: | 400 V – 11.000 V für Direktantriebe 500 V – 4.500 V für Umrichterbetrieb |
Drehzahlbereich: | 125 – 1.800 min⁻¹ |
Leistungsbereich: | 500 – 15.000 kW |
Polzahlen: | 4- bis 16-polig |
VEM Asynchronní propulzní motor
VEM hlavní hnací synchronní motorové jednotky
Synchronmotoren stellen insbesondere im hohen Drehmomentenbereich den Standardantrieb für elektrische Fahranlagen auf Schiffen dar. Diese Maschinen werden mit 2 getrennten Wicklungssystemen ausgeführt und sind für den Betrieb am Mittelspannungs-Synchron-Converter dimensioniert.
Dabei reicht die Applikation vom Antrieb für Mega-Yachten, wo es auf absolute Laufruhe ankommt, über den robusten Antrieb von Tankern und Cruise-Linern bis hin zu Anwendungen bei der Marine / Navy, die eine extrem hohe Verfügbarkeit verlangt.
Spannungsbereich: | 690 – 4.500 V für Umrichterbetrieb |
Drehzahlbereich: | 120 – 200 min⁻¹ – (1.200 min⁻¹) |
Leistungsbereich: | 5.000 – 30.000 kW |
Polzahlen: | 16-polig (6- bis 24-polig auf Anfrage) |